گلکاری در مشهد

گلکاری در مشهد توسط تیم مجرب و حرفه ای در کاشت انواع گل فصلی و دایمی توسط خدمات باغبانی ایران صورت میپذیرد.

گلهای فصلی بر اساس مدت نگهداری به ۳دسته تقسیم میشوند:

۱-گلکاری در مشهد(گلهای فصلی یک ساله):

به گلهایی که از نظر گیاهشناسی یکساله هستند یعنی در یک فصل رشد بذر آنها را کاشته تولید گل و بذر می کنند یکساله گویند بلکه به گلهایی دو یا چند ساله ای مانند شب بو و بنفشه که ارزش نگه داشتن برای دو یاچند سال را ندارند گل یکساله گفته می شود.

بعضی گلهای یکساله مانند لادن ، نخود گل، و زعفرانی در خاکهای قلیایی به خوبی می رویند در صورتی که گلهایی مانند، مینا، رعنا زیبا و اطلسی زمین های اسیدی، کمی روی آنها اثر می گذارد.

مینا چمنی
مینا چمنی

رعنا زیبا-گرندیفلورا
رعنا زیبا-گرندیفلورا
رعنا-زیبا-گایلاردیا-گرندفلورا-خورشید

در حالیکه گلهایی مانند جعفری و شاه پسند تا حدود زیادی شرایط به نسبت اسیدی را پذیرا می باشند. در حالیکه تهیه خاک برای گلهای یکساله اهمیت مانند گلهای چند ساله ندارد چون مدت کمی از خاک استفاده می نماید باید توجه داشت که گلهای درشت و جالب هنگامی به دست می آید که زمینی حاصلخیز بوده و دارای زهکشی مناسب باشد.

گل جعفری
گل جعفری
شاهپسند
شاهپسند

گلکاری در مشهد(گلهای فصلی دوساله):

عموما شامل گلهاییست که به مدت دوسال قابلیت نگه داری داشته و معمولا به صورت نشایی کشت میشوند گلهایی مانند تاج الملوک،میمون،انگشتانه

گل انگشتانه
گل انگشتانه

گلکاری درمشهد(گلهای فصلی چندساله یا دائمی):

به گلهایی اطلاق میشود که بیش از دوسال قابلیت نگه داری دارند و بعضی ها تا چندین سال ماندگارند مانند کلیه گلهای پیازی :نرگس ،لاله،و… و گیاهان ژوخه ای کوکب کوهی،اختر و….

 

خاک گلکاری باید :

-۱ سبک و دارای مواد آلی پوسیده (هوموس) باشد.
-۲ خاک باغچه ای که حاوی کودهای پوسیده حیوانی بوده و در خاک گلدان خاکبرگ باشد.

چگونگی فضای سبز و گلکاری در مشهد

در ایران از دیرباز به گل و گیاه توجه می شده است. در عصر هخامنشیان باغبانی وجود داشت . در آن زمان گلها با  ارتفاع مساوی و روی خطوط منظم کاشته شده، این باغها به نام پردیس ساسانیان در کتابی به نام بوندهشن افزون بر شرح تعدادی میوه و سبزی، گلهایی مانند نرگس، یاسمن، نسترن ، لاله،بنفشه، همیشه بهار، سوسن، ورد و غیره مورد بحث قرار گرفته است.

 

گل کاری و مدیریت باغچه

گل کاری به کلیه عملیاتی اطلاق میشود که با بهره گیری از علوم گیاهان زینتی و طراحی منظر منجربه خلق مناظری زیبا میگردد.برای کاشت گل میبایست به گیاهان زینتی و یا حتی دارویی که کاربردی چند منظوره دارند شناختی نسبی داشت کاشت گل بسته به نوع محیط میتواند متفاوت باشد مثل کاشت گل در حیاط،کاشت گل در باغ،کاشت گل در تراس،کاشت گل در بام و…..

گلکاری در منزل
گلکاری در منزل

کاشت گل در تراس
برای کاشت گل در تراس در محل هایی که فضا محدود است میتوان از باکس های زیبا و در اندازه های مختلف به خوبی استفاده کرد

کاشت گل در تراس،گلکاری در تراس
کاشت گل در تراس،گلکاری در تراس

کاشت گل در پشت بام

گلکاری در پشت بام
گلکاری در پشت بام

کاشت و آماده سازی باغچه های گل فصل

برای کاشت گل های فصلی در هرفصل نیاز به شناخت و تخصص در زمینه شناخت و انتخاب مناسب گل فصلی میباشد،آماده سازی بستر نیز از مسایل مهم و قابل توجه در این زمینه میباشد .با کاشت گل های فصلی در هر فصل زیبایی و رنگ را به فضای سبزتان هدیه کنید تا جلوه ای دوچندان را تجربه کنید.خدمات کشاورزی ایران با دارا بودن پرسنل حرفه ای در این زمینه در خلق مناظر ویژه به کمکتان خواهد شتافت.

گلکاری
گلکاری
img_divider

برای انجام گلکاری با ما در ارتباط باشید

همین حلا برای گلکاری با ما در ارتباط باش
enemad-logo